Datum vložení: 07.09.2020
Letos, od 2. do 6. září se konala již čtvrtá edice Nostalgia Rally organizovaná lidmi z Oldtimer Klubu Poland. Jen pro pro připomenutí, je to velká „jezdičská“ akce, kde staré motorky (do roku výroby 1949) dostanou co proto na třídenní trase dlouhé cca 1000 km. Na akci bylo k vidění kolem 50 ti motocyklů složených hlavně z Indianů, Harlejů a starých anglických čtyřtaktů jak BSA nebo Ariel.
Jako jediný zástupce České Indiánské komunity jsem se účastnil všech ročníků a ani tento jsem nemohl vynechat.
Základna byla tentokrát nedaleko města Mragowo v nádherné oblasi Mazurských jezer. Účastnici byli rozděleni do třech skupin pro které organizátoři připravili tři trasy ve třech přilehlých oblastech Polska (Kurpie, Warmia, Mazury).
Zdolávání trasy má svoje pravidla. Je to taková jízda pravidelnosti. Účastníci jsou startováni v dvouminutových intervalech, je dána průměrná rychlost, kontrolní stanopviště, do startovních karet je vpisován čas startu i příjezdu a rozdávané trestné body nejen za brzký nebo pozdní příjezd, ale také za špatné odpovědi na zapeklité otázky z historie motorizace, oblečení jezdce, které není v souladu s rokem výroby motocyklu atd… mají to kluci celkem vymakaný.
První trasu cca 300 km, Kurpie, zdolala naše skupina bez větších problémů, nepočítajíce zaseknutý plovák u jednoho Chiefa a ztrátu dobíjení u mého motocyklu. Byl to jen vibracemi uklepaný drátek.
Z druhé trasy cca 330 km, Warmia, jsem musel asi tak v jedné třetině odstoupit. Utržený přední válec mého Chiefa znamenal šach mat.
Poslední trasu cca 340 km, Mazury, jsem zdolal již velice lehce a komfortně náhradním motocyklem Moto Guzzi 850 Le Mans z roku 1976. Samozřejmě již mimo klasifikaci.
Jarda
zpět